Verslag straatspeeldag 2015

Woensdag 10 Juni was het weer zo ver, onze jaarlijkse straatspeeldag.

Elk jaar doen we dit met onze vrijwilligers in Blaarthem

‘s Morgens om 8 uur werden de eerste spullen al gebracht.

Met een aantal mannen hebben we alles op zijn plaats gezet, het zwembad opgeblazen en gevuld met water.

Om 13.00 uur stonden de eerste kinderen al te trappelen van ongeduld om van de glijbaan te gaan en dan in het water te plonzen.

135 kinderen hebben we geteld. Na aanmelding kregen ze een stempel en 4 bonnen voor snoep, limonade, een snoepzak en chips.

Voor de ouders was er koffie en thee.

20 vrijwilligers stonden klaar om een en ander in goede banen te leiden, hartelijk dank hiervoor!! Na afloop hebben we deze geslaagde middag samen afgesloten onder het genot van een drankje en een hapje.

Het sluitstuk van de dag, om 19.00 uur, vormde de onthulling van een kunstwerk achter de Fallastraat.

We zijn hier met een paar mensen een jaar mee bezig geweest.

Met hulp van een groepje kinderen heeft Lennie van Vugt, kunstenares, dit kunstwerk gemaakt.

Thema van het kunstwerk is muziek. De kinderen hebben tekeningen gemaakt over muziek. Lennie maakte hiervan mallen die op staalplaten werden gezet. De kinderen zijn 2 maal bij haar in de werkplaats geweest en mochten daar zelf met hulp de tekening branden in de staalplaat.

Later is dit alles in elkaar gelast en nu staat het te pronken op het gras en kunnen de kinderen zeggen: DAT HEB IK GEMAAKT.

Dank aan allen voor een geslaagde straatspeeldag, Theo de Koning