Welkom bij Stichting Blaarthem

Een jaar of vijf geleden vond een groepje buurtbewoners dat er steeds meer langs elkaar heen geleefd werd en er steeds minder betrokkenheid leefde met buren en met de wijk. Zij wilden ook inspraak hebben in dingen die in de buurt gebeurden, zoals bijvoorbeeld gemeentelijke plannen. Dat zelfde clubje wilde daarmee aan de slag om de leefbaarheid in de wijk te verbeteren. Het stadsdeelkantoor stimuleerde het initiatief. In 2009 werd er een grote enquête gehouden in de hele wijk Blaarthem om zo te kunnen meten wat er leeft onder de bewoners. Naar aanleiding werd een grote bijeenkomst gehouden in zaal De Harmonie waarvoor alle wijkbewoners waren uitgenodigd. Die avond bleken meer mensen behoefte te hebben aan acties om de wijk fijn te houden; te werken aan een wijk waar iedereen prettig en veilig kan wonen. De club van betrokken buurtbewoners groeide en zo ontstond, dankzij de steun van het Stadsdeelkantoor en van Welzijn Eindhoven, maar natuurlijk vooral dankzij de bewoners, de basis van Stichting Blaarthem.

De wijk is van ons allemaal

De Stichting Blaarthem probeert in Blaarthem een vinger aan de pols te houden. We willen de wijk leuk houden, veilig om te wonen en met een goede sfeer onder de bewoners. We willen van u weten wat u fijn vindt aan onze wijk, wat u beter of anders zou willen zien, wat u stoort of wat u aan ideeën heeft. Het is voor de Stichting Blaarthem, voor de wijk en voor ons belangrijk om van u te horen wat u wilt. Als het om overlast gaat kennen we veel ongenoegens al wel. Sommige ergernissen zijn op te lossen, andere zijn hardnekkiger. Maar met een beetje inspanning en een dosis geduld kunnen we veel bereiken. We hebben inmiddels veel contacten gelegd, we kennen de wegen en we kunnen rekenen op de steun en deskundigheid van het Stadsdeelkantoor en Welzijn Eindhoven. De gemeente geeft de stichting een subsidiepot waarmee we aardig wat kunnen bekostigen. Dus dat hebben we al. Maar nu u nog!

Willen is doen

Hoewel niet altijd alles van een leien dakje is gegaan en we regelmatig hebben ervaren dat veranderen tijd kost en er soms ook opgebokst moet worden tegen ambtenarij, kunnen we trots zijn op een aantal wezenlijke resultaten die we inmiddels al hebben bereikt. We hadden natuurlijk nog veel meer willen doen, er is nog veel dat beter kan in onze wijk. Organiseren vergt altijd veel tijd en aandacht. We hebben allemaal te maken met drukke banen, gezinnen en privé beslommeringen dus de tijd die we erin kunnen steken is beperkt. Daarom willen we heel graag dat nog meer mensen zich betrokken gaan voelen bij de wijk en met ons willen meedenken of meedoen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd; hoe meer bewoners een klein beetje tijd stoppen in onze woonomgeving hoe meer we kunnen doen. Doe met ons mee; samen kunnen we meer dan alleen! Maar ook als u geen tijd of zin heeft om actief te zijn in de wijk bent u welkom. Uw betrokkenheid en uw steun is het belangrijkste.

Op de pagina contact, rechts in het menu, leest u hoe u ons kunt bereiken maar u kunt natuurlijk ook uw mening of ervaringen of nog mooier u aanmelden als vrijwilliger via info@stichtingblaarthem.nl

graag tot ziens,